ملاک برتری افراد بر یکدیگر تقوا می باشد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ملاک برتری افراد بر یکدیگر تقوا می باشد
نوشته شده در پنج شنبه 20 خرداد 1395
بازدید : 88
نویسنده : علی

 

حجت الاسلام والمسلمین صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا طی سخنانی در محفل نورانی انس با قرآن که همزمان با حلول ماه مبارک رمضان با شرکت فرماندهان، مسولان و کارکنان ستاد آجا در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد برگزار شد، گفت: ملاک برتری افراد بر یکدیگر تقوا می باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این محفل نورانی پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین صفایی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه متقین و تقوا پیشگان است، افزود: تقوا یک نیروی درونی خود کنترلی می باشد که در پیچ و خم های خطرناک زندگی به کمک انسان آمده و آنها را از گناه نجات می دهد.

وی در ادامه گفت: تقوا در نزد خداوند متعال چنان ارزش و جایگاهی دارد که یکی از مهم ترین خصوصیات قرآن را هدایت متقین بیان می فرماید و ملاک برتری افراد و جوامع را بر یکدیگر و همچنین صلاحیت در انتخاب جایگاه را تقوا بیان می داند.

وی در ادامه با استناد به آیات قرآن کریم گفت : خداوند در آیات مختلف، بندگانش را به تقوای الهی دعوت می کند و نجات آنها را در گروی آن می داند و می فرماید انسانها فقط با تمسک به تقوای الهی می توانند اهل نجات باشند و خود را از خطرها ، امتحانات و بلایا حفظ کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان و فرصت های موجود گفت: این ماه، ماه فرصت هاست که اولین آن، فرصت تقویت اراده است.

وی تقوا را همانند سپری در برابر تیرهای دشمن جهت حفظ انسان خواند و خاطر نشان کرد: انواع متعددی از تقوا داریم که مهم ترین آنها تقوای پرهیز و تقوای ستیز می باشد . در تقوای پرهیز، شخص سعی می کند از آلودگی ها، گناهان و افعال حرام دوری کند اما در تقوای ستیز، شخص سعی در آگاهسازی دیگران و منع از گناه می کند و اگر به این بُعد مهم تقوا توجه نشود خسران زیادی به بار می آورد. همچنان که امروز بی توجهی مسلمانان دنیا به این امر موجب شده تا دشمنان بتوانند به جان و نوامیس مسلمین تعدی نمایند.

 

 

 
 



:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: