پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ترک قرض الحسنه باعث گسترش قرض ربوی می شود
نوشته شده در دو شنبه 25 مرداد 1395
بازدید : 137
نویسنده : علی

 

حجت الاسلام صمدی رئیس عقیدتی آتگداد منجیل با بیان اینکه یکی از سنتهای خوب الهی قرض الحسنه است که در زمره مستحبات مؤَکد قرار دارد، به بیان راههای گسترش این سنت نیکو پرداخت و گفت: تقویت انگیزه و باورهای دینی در جوامع اسلامی می تواند به عنوان مهمترین عامل در اشاعه این فرهنگ اسلامی در بین عامه مردم باشد زیرا اصولا نهاد قرض الحسنه در بستر فرهنگ و تفکر اومانیستی که در آن بعد مادی انسان اصالت دارد و لذت و سعادت دنیوی بشر به عنوان اصل اساسی است، نمی تواند چندان جایگاهی داشته باشد پس توجه به این امر در فرهنگی مطرح است که اساس آن فرهنگ متکی به دین و معنویت باشد.

حجت الاسلام صمدی افزود: فرهنگ قرض الحسنه بر تفکر اعتقاد به آخرت به عنوان یکی از اصول اعتقادی دین اسلام شکل گرفته است زیرا قرض الحسنه یک قرارداد انتفاعی نیست که قرض دهنده بتواند از کار خود کسب منفعت و سود کند بنابر این اعتقاد به پاداش فراوان اخروی که خداوند متعال برای قرض دهنده در نظر گرفته تنها محرکی است که موجب می شود شخص از مال و منفعت حاصل از آن برای مدتی صرف نظر کند.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در این رابطه یادآور شد: در آیات قرآنی بدین مساله تصریح شده که "آنچه از پیش برای خود می فرستید نزد خداوند خواهید یافت" و همچنین عنوان شده است "قرض دادن معامله با خداوند است".

حجت الاسلام صمدی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار ترک این سنت نیکوی اسلامی پرداخت و متذکر شد: ترک قرض الحسنه باعث گسترش قرض ربوی می شود که می تواند بازتابهای دنیوی و اخروی بسیار نامطلوبی در پی داشته باشد . خداوند در قرآن کریم هشتاد بار به نکوهش ربا پرداخته و و با اشاره به اینکه ربا برکت زندگی را ازبین می برد آنرا در ردیف اعلام جنگ با خدا و پیامبرش قرار می دهد.

رئیس عقیدتی سیاسی در آخر با ارائه آماری از میزان وام  صندوق قرضه الحسنه در سال 94 گفت: در سال گذشته با اعتباری که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در اختیار ما قرار داده مبلغی بالغ بر 2 میلیاردو دیست هزار ریال از طریق کدهای مربوطه به کارکنان این مرکز وام قرض الحسنه اعطاء شده است .




:: برچسب‌ها: نداجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: