«مهنا»، روایتی از زندگی شهید دوران از هفتم شهریورماه به صحنه می‌رود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 121
نویسنده : علی

 

 نمایش مهنا که روایتی از زندگی خلبان شهید عباس دوران از زبان همسرش است، از یکشنبه هفتم شهریور به صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، به گفته میرزایی نمایش مهنا به تهیه‌کنندگی فرماندهی و عقیدتی سیاسی پایگاه شهید دوران و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و اداره ارشاد شیراز از یکشنبه هفتم شهریور به مدت یک ماه در تالار ارشاد شیراز به روی صحنه می‌رود.

این نمایش روایت زندگی شهید عباس دوران از زبان همسرش است که از زمان حال شروع می‌شود و پس از آن به مرور خاطرات آغازین زندگی شخصی شهید دوران با همسرش تا زمان جنگ، شهادت و پس از آن می‌پردازد.

بهرام میرزایی کارگردان این اثر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی نیروی هوایی ارتش گفت: همزمان با پیشرفت قصه، استراتژی نظامی عملیات استشهادی شهید دوران در قالب ویدئو آرت به نمایش گذاشته می‌شود و دوباره به زمان حال بازمی‌گردد و حتی در پایان اشاره‌ای گذرا به شهدای مدافع حرم دارد.

وی افزوداین نمایش رئال است و تلاش شده که تمامی آن از خاطرات مستند خانواده شهید دوران، کتب چاپ شده و فیلم‌های منتشر شده انتخاب شود و با نگاهی نو و جدید بیان آن خاطرات و پیوندش با مسائل اجتماعی امروز به‌کار برده شود.

امیر سرتیپ دوم خلبان منصور محمدی، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران در بازدید از آخرین تمرینات این نمایش اظهار داشت: شهید دوران به حق شایسته برترین هنرها است و باید این شهید بزرگوار به مردم و به ویژه جوانان شناسانده شود.

وی با بیان اینکه همه ما به شهدا بدهکار هستیم و هرگز توان کمترین جبران نداریم گفت: اینکه هنرمندان زندگی نامه شهدا را دست مایه هنر خود قرار می‌دهند، مایه خوشحالی است.

امیر محمدی افزود: این نمایش در مجموع توانسته زندگی‌نامه شهید را خوب معرفی کند اما برخی از بخش‌ها نیاز به بازبینی دارد و باید قدرشناسی مردم نسبت به شهدا و خانواده آنها بیشتر در نمایش نشان داده شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران با اشاره به بازیگرانی که نقش همسر شهید را بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید دقت شود که اجر همسرشهید ضایع نشود چراکه همسر شهید با عزت و اقتدار در مقابل مشکلات و گرفتاری‌ها ایستادند و خم به ابرو نیاوردند و الگوی جامعه اسلامی ما هستند و این افتخار باید در نمایش دفاع مقدس دیده شود.

حجت‌الاسلام سید محمد سیدیان معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی نیز درباره این نمایش گفت: تولید آثار هنری درباره شهدا به ویژه شهدای خلبان نیروی هوایی کاری مقدس است و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مصداق زنده نگه داشتن یاد شهدا است

سیدیان افزود: روح بزرگ شهید دوران برگرفته از روح بلند امام خمینی (ره) و رمز موفقیت شهید دوران معنویت و ایمان قلبی اوست.




:: برچسب‌ها: نهاجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: