پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 71
نویسنده : علی

 

ناخدا یکم عرشه آریا شفقت رودسری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه نوشهر به مناسبت فرارسیدن هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به اینکه بسیج یک کلمه الهی و مبارک است، اظهار کرد: بسیج متعلق به یک فرد یا گروه خاصی نیست بلکه همه اقشار جامعه می‌توانند به عنوان یک بسیجی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام بردارند.

وی به نقش و اهمیت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از تهاجم یک‌جانبه و ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به ایران که با کمک‌های مالی و انسانی بیش از 80 کشور همراه بود کشور ما شاهد دفاع مقدس نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیجیان و مردم شریف بود.

جانشین فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر خاطرنشان کرد: در آن دوران نیروی دریایی در راستای انجام وظایف خود از مرزهای دریایی کشور دفاع کرد تا امنیت در کشور برقرار شود.

وی بیان کرد: بیش از 94درصد حمل و نقل در جهان از طریق حمل و نقل دریایی است و در حوزه حمل و نقل فرآورده‌های نفتی نیز کشور ما 100درصد به این نوع حمل و نقل وابسته است.

ناخدایکم شفقت رودسری با بیان اینکه بیش از 90درصد صادرات عراق در دوران دفاع مقدس از طریق 2سکوی البکر و الامیه انجام می‌شد، افزود: نیروی دریایی کشور در شصت و هفتمین روز از دوران دفاع مقدس این دو سکوی استراتژیک را منهدم کرد و در واقع به گونه‌ای عمل کرد که اولین پیروزی سپاهیان اسلام برابر کفر را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه منهدم‌شدن این دو سکوی بزرگ قدرت نظامی سایر کشورهایی را که به کشور عراق کمک می‌کردند را ازبین برد، ادامه داد: نیروی دریایی کشور ما، با این عمل نیروی دریایی عراق را در بنادر خود محصور کرد و صادرات و واردات این کشور را محدود کرد.

جانشین فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر اسکورت کاروان کشتی‌های تجاری ایران توسط نیروی دریایی را به عنوان ماموریتی مهم در دوران دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: در آن دوران تنها بندری که بیش از 33 اسکله و خط راه‌آهن داشت و از طریق آن می‌توانستیم نیازمندی‌های کشور را وارد کنیم بندر امام بود که در نزدیکی عراق قرار داشت که مرتب مورد تهاجم دشمن بود.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی راهبردی در دوران هشت‌سال جنگ تحمیلی نگذاشت این مسیر حیاتی و شاه‌راه صادرات و واردات کشور بسته شود و به نظام نوپای انقلاب اسلامی صدمه‌ای وارد شود.

ناخدایکم شفقت با بیان اینکه دوران دفاع مقدس روز هنرنمایی نیروی دریایی بود، گفت: در دورانی که اقتصاد کشور وابستگی شدیدی به نفت داشت، نیروی دریایی بسیاری از کشتی‌های تجاری و نفتکش را در دوران دفاع مقدس مورد حمایت و همراهی قرار داد تا سالم به مقصد برسند.

وی به اهمیت دانشگاه علوم دریایی نوشهر و نقش آن در توانمندسازی نیروی دریایی در کشور اشاره کرد و افزود: حضور این دانشگاه در نوشهر یکی از افتخارات این شهرستان است و این دانشگاه توانسته با تربیت دلیرمردان دریایی، امنیت را در هزاران مایل دورتر از مرزهای ساحلی کشور تامین کند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های بین‌المللی به اهتزار درآورد که این نشان از توانمندی ما است.

جانشین فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در پایان یادآور شد: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس کشتی‌ها برای برقراری امنیت توسط نیروی دریایی اسکورت می‌شد تا چرخه اقتصادی کشور به خوبی بچرخد، اکنون نیز نیروی دریایی راهبری در تامین امنیت، اقتصاد مناسب، پیشرفت و ترقی کشور روز به روز گام برمی‌دارد.




:: برچسب‌ها: نداجا،هفتم آذر،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: