امام جامعه اسلامی نه خطا میکند و نه اشتباه..
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
امام جامعه اسلامی نه خطا میکند و نه اشتباه..
نوشته شده در یک شنبه 19 دی 1395
بازدید : 63
نویسنده : علی

 

افسران - امام جامعه اسلامی نه خطا میکند و نه اشتباه..
آن جامعه ای که پایبند به ارزشهای الهی است، آن جامعه یی که توحید را قبول کرده است، نبوت را قبول کرده است، شریعت الهی را قبول کرده است، هیچ چاره ای ندارد، جز این که در رأس جامعه کسی را بپذیرد که او شریعت اسلامی و الهی را می داند؛ از اخلاق فاضله ی الهی برخوردار است؛ گناه نمی کند؛ اشتباه مرتکب نمی شود؛ ظلم نمی کند؛ ارزشهای الهی را بر مسائل و جهات شخصی و گروهی ترجیح می دهد. 
لذا در جامعه ی اسلامی ما و در نظام جمهوری اسلامی این مطلب تأمین شده است.(1)

امام خامنه ای 
30 / 2 / 62


️این بیان از رهبری ترجمه ای است از این روایت:

إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا اخْتَارَهُ اللَّهُ لِأُمُورِ عِبَادِهِ شَرَحَ صَدْرَهُ لِذَلِکَ وَ أَوْدَعَ قَلْبَهُ یَنَابِیعَ الْحِکْمَةِ وَ أَطْلَقَ عَلَی لِسَانِهِ فَلَمْ یَعْیَ بَعْدَهُ بِجَوَابٍ وَ لَمْ تَجِدْ فِیهِ غَیْرَ صَوَابٍ فَهُوَ مُوَفَّقُ مُسَدَّدٌ مُؤَیَّدٌ قَدْ أَمِنَ مِنَ الْخَطَإِ وَ الزَّلَلِ خَصَّهُ بِذَلِکَ لِیَکُونَ ذَلِکَ حُجَّةً عَلَی خَلْقِهِ شَاهِداً عَلَی عِبَادِه‏

چون خداوند بنده ‏ای را برای سرپرستی امور بندگانش برگزیند سینه او را برای این کار گشاده کند و سرچشمه ‏های حکمت و دانش را در دلش سپارد و بر زبانش گویایی نهد که پس از آن از پاسخگویی (به هیچ مسأله ‏ای) در نماند و جز درست نگوید. پس چنین کسی موفّق و استوار شده و تأیید گشته است، و از خطا و لغزشها در امان باشد. خدایش بدین کار ویژگی داده تا حجّت او برآفریدگانش و گواه او بر بندگانش باشد.



:: برچسب‌ها: رهبری،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: