پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
عملیات والفجر 8 نقطه عطفی در پدافند هوایی کشور بود
نوشته شده در یک شنبه 15 فروردين 1395
بازدید : 87
نویسنده : علی

 

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور پدافند هوایی با اشاره به عملکرد موفق پدافند هوایی در عملیات والفجر 8 گفت: این عملیات نقطه عطفی در دفاع هوایی کشور بود زیرا در آن روش های جدید و ابتکاری مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ براتعلی غلامی با تاکید بر نقش بی بدیل شهید سرلشکر منصور ستاری در ایجاد ابتکار و نوآوری در عملیات های پدافند هوایی افزود: شهید ستاری برای هر سایت موشکی، چند سایت فریب ساخت تا بتوانیم آنها را در کنار یکدیگر قرار دهیم و دشمن نتواند بفهمد که کدام یک سایت اصلی است.

وی افزود: بر اساس این تدبیر هوشمندانه ما سایت های پدافندی خود را فوق العاده سبک و مختصر کردیم و هر لحظه که حس می کردیم دشمن موقعیت ما را شناسایی کرده، سریعا محل خود را تغییر می دادیم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور پدافند هوایی ادامه داد: اصل ابتکارات ما در عملیات والفجر 8 نیز برگرفته از تخصص و تدبیر شهید ستاری بود. در این عملیات، سامانه های جستجوی هاگ را از آن جدا کردیم، شهید ستاری با استفاده از رادارهایی که در پشت آن داشتیم(به خصوص رادار بندر امام خمینی) به موشک های هاگ زاویه و مسیر می داد تا اهداف را نشانه گیری کنند. علاوه بر این زمان و چگونگی حمله را نیز ایشان مشخص می کرد تا مورد تهدید قرارنگیریم و شخصا کنترل کننده موشک ها بود.

امیر سرتیپ غلامی تاکید کرد: در طول دوران حماسی دفاع مقدس در هر عملیاتی که پدافند هوایی موفق عمل کرده آن عملیات نیز موفقیت های بیشتری کسب کرده است و عملیات والفجر 8 نیز یکی از شاهکارهای پدافند هوایی در زمان جنگ تحمیلی بود.




:: برچسب‌ها: پدافند هوايي،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: